Veelgestelde vragen

Boeken

Vakantie Olifant is een site waar je alle pakketreizen binnen Nederland kan boeken. Het volledige aanbod van Nederlandse touroperators en een aantal Duitse touroperators is hier te vinden, te vergelijken en te boeken. Boek ook direct extra’s zoals bagage, parkeerplaats, huurauto en verzekering. Vakantie Olifant is een initiatief van de Internoord Travel Group.

Lees meer over Vakantie Olifant op de "Over Vakantie Olifant” pagina.

Op Vakantie Olifant is het aanbod van meerdere Nederlandse en een selectie van Duitse touroperators te vinden. Dit aanbod bestaat uit vakanties in alle soorten en maten. Zonvakanties, stedentrips, wintersport en verre reizen zijn allemaal beschikbaar. Vergelijk tussen verschillende aanbieders en boek een volledig verzorgde vakantie die perfect bij je past.

Na het boeken van een vakantie is het niet meer mogelijk om via de website wijzigingen in deze boeking door te voeren. Kom je er na het boeken achter dat je ergens een naam of geboortedatum verkeerd hebt ingevuld? Neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice, mogelijk kunnen onze medewerkers nog helpen om de wijziging door te voeren bij onze leveranciers.

Zijn er door de klantenservice wijzigingen doorgevoerd in je vakantie? Dan zijn deze niet zichtbaar op de site. In je account kun je alleen de gegevens zien zoals deze op de site op moment van boeken zijn ingevoerd.

Wij bieden vakanties aan van verschillende touroperators uit Nederland en Duitsland. Dit zijn allemaal gerenommeerde bedrijven met een uitstekende staat van dienst. Hierdoor is het aanbod altijd vertrouwd en ben je verzekerd van een goed verzorgde vakantie. De volgende touroperators zijn op dit moment beschikbaar:

TUI, Corendon, De Jong Intra Vakanties, Alltours, FTI

De snelste manier om binnen het aanbod te zoeken is via het zoekformulier bovenin de site of via het zoekformulier op de homepagina. Zoek eenvoudig op land, regio, stad of accommodatie en vind snel beschikbaar aanbod. Vervolgens is het eenvoudig vergelijken tussen verschillende data en filters en kun je het aanbod boeken.

Tijdens het boekproces is het mogelijk om bagage bij te boeken. Handbagage is in vrijwel alle gevallen gratis. Mocht dit niet zo zijn, dan is dit aangegeven en kun je verschillende opties kiezen. Ruimbagage is per reiziger of voor het volledige reisgezelschap eenvoudig te selecteren om bij te boeken.

Bij het boeken is het mogelijk om verschillende parkeeropties bij te boeken, van officiële parkeerlocaties op luchthavens tot valet parkeerdiensten. Na het invullen van de gegevens van alle reizigers is het mogelijk om eenvoudig een keuze te maken voor een parkeerplaats tijdens je vakantie.

Meer informatie over parkeerruimte

Vaak is een transfer gratis inbegrepen bij een vakantie. Dit staat altijd aangegeven bij de accommodatie en tijdens het boekproces. Zit er geen gratis transfer bij de vakantie, dan is het vaak mogelijk om in het boekproces nog een transfer bij te boeken. Hier is de keuze mogelijk tussen bijvoorbeeld een pendelbus of een privétransfer.

Meer informatie over transfers

Een huurauto is reserveren in het boekproces wanneer je een vakantie boekt op Vakantie Olifant. Na het invullen van alle gegevens van de reizigers is het mogelijk een huurauto te reserveren via onze partners van Sunnycars. In elke prijsklasse is een huurauto te vinden.

Meer informatie over autoverhuur

Ja, op Vakantie Olifant kun je direct via Allianz een kortlopende reisverzekering of annuleringsverzekering afsluiten. In de laatste stap voor het afrekenen is het mogelijk één of beide verzekeringen af te sluiten met 1 druk op de knop. Lees wel altijd de voorwaarden voordat je je verzekering afsluit.

Meer informatie over verzekeringen

Gegevens en data

Bij het boeken van een vakantie hebben we bepaalde persoonsgegevens nodig om de vakantie correct te reserveren. Voor elke reiziger hebben we de voornaam, achternaam, geboortedatum en het geslacht nodig. Naast de gegevens van de reizigers hebben we de naam en contactgegevens van een thuisblijver nodig voor noodgevallen.

Van de hoofdboeker, de persoon op wiens naam wordt geboekt, hebben we ook de contactgegevens en de adresgegevens nodig. Deze worden gedeeld met de touroperator om je te voorzien van alle documenten die nodig zijn om te kunnen afreizen, zoals bijvoorbeeld vliegtickets.

Alle voor de vakantie benodigde documenten, zoals bijvoorbeeld tickets, vouchers, of verzekeringspapieren, worden via de mail opgestuurd. Controleer daarom goed of je het juiste mailadres hebt ingevuld voordat je een vakantie boekt. We raden altijd aan dat je een account aanmaakt voordat je een vakantie boekt, zodat je zeker weet dat het mailadres klopt en je altijd je gegevens kunt controleren.

Heb je nog geen documenten ontvangen voor je vakantie en heb je deze nodig? Controleer dan of je wel een bevestigingsmail hebt gehad. Neem contact op met de klantenservice op info@vakantieolifant.nl om de juiste documenten op te vragen.

Bij Vakantie Olifant delen we alleen noodzakelijke gegevens met andere bedrijven om de vakantie te kunnen reserveren. Wij moeten bijvoorbeeld de gegevens van de reizigers en de geboekte vakantie doorgeven aan de touroperator om een reservering te kunnen voltooien.

Vakantie Olifant stuurt nooit reclame op mailadressen die bij ons bekend zijn. De enige mails die je ontvangt bij een reservering zijn mails die je informeren over de status van de reservering.

Heb je je ingeschreven voor de nieuwsbrief? Dan krijg je maximaal 1 keer per maand een nieuwsbrief met updates en aanbiedingen.

Betaling

Vakantie Olifant biedt verschillende betalingsmethodes aan via onze partners van Multisafepay. De volgende methodes worden ondersteund:

  1. iDeal
  2. Bancontact
  3. SOFORT Banking
  4. Visa
  5. Mastercard
  6. Maestro

Dit hangt af van de vakantie die je boekt. Het kan verschillen per touroperator, het type vakantie en het moment van boeken. Bij de meeste vakanties is het mogelijk om eerst een aanbetaling te doen. Wanneer je je vakantie binnen 6 weken van vertrek boekt, dien je direct het hele bedrag over te maken.

De aanbetaling is 30% van het totale bedrag en dien je direct af te rekenen. De rest van de vakantie moet betaald worden uiterlijk 6 weken voor vertrek.

Wanneer je een vakantie boekt die je via een aanbetaling kunt reserveren, rekenen wij voor je uit welk bedrag je aanbetaling is. Je hoeft hier verder niets voor te doen. Tijdens het boekproces wordt aangegeven dat er bij het maken van de boeking alleen een aanbetaling gedaan hoeft te worden. Hierbij wordt ook altijd het bedrag getoond dat aanbetaald moet worden.

Nadat je reservering is aanbetaald en voltooid, wordt je op de hoogte gesteld wanneer het restbedrag betaald moet worden. Dit is uiterlijk 6 weken voor vertrek.

Als je een vakantie hebt geboekt en een aanbetaling hebt gedaan, dien je het resterende bedrag uiterlijk 6 weken voor vertrek over te maken. Je ontvangt hierover bericht via de mail.

Het restbedrag kan overgemaakt worden via een handmatige overschrijving of een iDeal-link die je via de mail ontvangt. Bij de overschrijving dien je het reserveringsnummer in de opmerking te vermelden. Alle informatie over het betalen van het restbedrag wordt na het moment van reserveren via de mail geleverd.